Hałda

Najlepsi na Śląsku


Co to jest marketing internetowy?

Marketing internetowy jest formą marketingu , która używa jako medium internetu i stron internetowych www. W dobie dwudziestego pierwszego wieku jest jedną z najskuteczniejszych metod pozyskiwania klientów dla firm. Służy przede wszystkim do przesyłania informacji marketingowych, dzięki którym zdobędziemy klientów.

Korzyści płynących z reklam internetowych jest mnóstwo – począwszy od natychmiastowego publikowania informacji oraz treści, którenie są w żadnym wypadku ograniczone czasowo czy geograficznie, aż po interaktywność reklam internetowych. Dzięki reklam promocyjnych w sieci możliwa jest komunikacja przedsiębiorstwa z klientami oraz wypracowanie rozwiązań, które będą korzystne dla obu stron. Oprócz tego reklama w sieci może być elastyczna, czyli możemy ją modyfikować i przekształcać, tak aby zdobyć jak największe efekty prowadzonej kampanii.

Pomijając wyżej wymienione korzyści, należy również wspomnieć o dostępie do konkretnej grupy odbiorców, która będzie zainteresowana naszą ofertą, w odróżnieniu od klasycznej formy reklamy. Dzięki wykorzystaniu różnych kampanii promocyjnych i e-marketingu możemy reklamować się zarówno pozycjonując stronę internetową naszej firmy, działając w mediach społecznościowych czy podejmując działania mailingowe.

W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, marketing internetowy to działania promocyjne na które może sobie pozwolić również małe, lokalne przedsiębiorstwo, które dopiero zaczyna działać na rynku. Nawet niewielki budżet przeznaczony na działania marketingowe w sieci pomoże nam zdobyć klientów, dzięki którym rozszerzymy działalność naszej firmy.

Rodzaje marketingu internetowego

 

Pozycjonowanie stron internetowych Zwiększanie pozycji w wyszukiwarce

Pozycjonowanie, to działania mające na celu podniesienie pozycji witryny internetowej, na wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarkach internetowych. Działania SEO (Search engine optimization) to czynności związane bezpośrednio z witryną internetową, inaczej nazywanymi działaniami On-Site, do których należy między innymi optymalizacja linkowania wewnętrznego, obrazów, meta tagów, description, title, nagłówków (h1, h2, h3..), czasu wczytywania witryny zarówno na komputerach jak i na urządzeniach mobilnych oraz optymalizacja treści znajdującej się na stronie.

Pozycjonowanie to również działania Off-Site (link building), czyli budowa jakościowego profilu linków do pozycjonowanej witryny. Ilość oraz jakość kierujących linków do domeny pozycjonowanej to jedne z najważniejszych czynników, wpływających na widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych.

Content marketing Content marketing w sieci

Content marketing to strategia, polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych kontrahentów poprzez publikację wartościowych i przydatnych treści, które zainteresują określoną grupę odbiorców. W odróżnieniu od standardowych form marketingu, content marketing ma na celu zbudowaniu długotrwałych relacji osoby promującej z odbiorcami. Do takiego rodzaju marketingu zaliczamy między innymi publikację artykułów, poradników, video, webinarów, infografik czy ebooków.

Jednym z największych plusów content marketingu jest polepszenie wizerunku marki, którą promujemy - dzięki udostępnianiu wysokiej jakości treści, powodujemy, że odbiorcy w naturalny sposób polecają naszą markę, co ma również bezpośredni wpływ na przyrost klientów.

Buzz marketing, czyli marketing szeptany Marketing szeptany

Marketing szeptany to rodzaj marketingu, którego głównym celem jest dotarcie do odbiorcy z informacją marketingową za pośrednictwem spontanicznego, naturalnego przekazu. Zadaniem buzz marketingu jest wywołanie dyskusji wśród grupy konsumentów na temat określonego przedmiotu, który chcemy wypromować. Buzz marketing prowokuje do udziału w dyskusji na temat danego produktu, usługi czy marki.

Social media marketing Social media marketing

Social media marketing, czyli inaczej marketing w mediach społecznościowych polega na generowaniu ruchu przy pomocy serwisów społecznościowych. Jednymi z najbardziej znanych portali społecznościowych, które są wykorzystywane do promocji danej marki to m.in. Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin czy blogi internetowe.

Media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane do promocji usług i odgrywają znaczącą rolę przy działaniach marketingowych. Największymi zaletami tych kampanii marketingowych to jej relatywnie niski koszt, w porównaniu do efektów jakie przynosi, dzięki fakcie, że w dzisiejszych czasach tak wiele ludzi korzysta z social media.

Kampanie AdWords Kampanie marketingowe w sieci

Kampania Adwords jest narzędziem pozwalającym na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Reklama jest wyświetlana określonej przez nas grupie odbiorców, którzy wpisali dane słowo kluczowe lub frazę w pole wyszukiwania.

Tego rodzaju reklama jest wyświetlana obok naturalnych wyników wyszukiwania, dzięki czemu odbiorca jest w stanie natychmiast dotrzeć do promowanych usług w wyszukiwarce Google.

...zainteresowany usługą e-marketingu? Skontaktuj się